Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-08T16:14:12+01:00
5x+5y=0
3x-5y=8
8x=8
x=1
5+5y=0
y=-1
2009-11-08T16:14:31+01:00
X+y = 0
3x - 5y = 8 to układ równań chyba nie?

x= -y
3x + 5x = 8
x = 1
y = -x = -1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T16:17:22+01:00
Mozesz to rozwiazac na kilka sposobow rozwiaze Ci to sposbem tzw przeciwnych wspolczynnikow.
x+y=0
3x-5y=8


x+y=0 |x-6 (razy -6)
3x-5y=8 |x2 (razy 2)

-6x-6y=0
6x-10y=16
____________
6x-6x-10y-6y=16 (x sie skracaja )
-16y=16 |(-16)
y=(-1)