Oblicz, ile czasu (w godzinach, minutach i sekundach) jedzie autobus z Białegostoku do Warszawy, jeżeli w szasie 5s przebywa on średnią drogę 80m. Odległośc z Białegostoku do Warszawy wynosi 205 km. Zakładamy, że autobus się nie zatrzymywał.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T16:27:56+01:00
V1=s1/t1

V1=80m/5s
V1=16m/s

S2=205km=205000m

t=s2/V
t2=205000m/16m/s

t=12812,5s≈213 min≈3,55h
2 3 2
2009-11-08T16:28:58+01:00
Prędkość autobusu
V=s/t V=80m/5s=16m/s
t=s/V t=205000/16=12812,5s=3h33min32,5s
4 4 4