Odpowiedzi

2009-11-08T16:26:52+01:00
Słońce które stanowiło centrum i podstawę systemu solarnego było podobne do króla, ponieważ miał on stanowić podstawę państwa, od niego zależało wszystko.
3 2 3
2009-11-08T16:27:35+01:00
Panował najdłużej ze wszystkich monarchów ponad 72 lata doprowadził Francję do potęgi gospodarczej tamtego okresu oraz sprawował w państwie władzę absolutną
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T16:57:50+01:00
Ja znam taką wersję:
Otóż mały Ludwik, często grywał w teatrze,jedną z jego ról, było słońce. Na głowie miał czapkę ze złotymi promieniami, całą szatę miał złotą. Zachwycony tłum oglądających, na koniec z podziwu krzyczał "Oto Słońce Nasze !". I tak zostało. Potem doszły sukcesy, dominacja Francji, i coż...Ludwik XIV chcąc - nie chcąc, został ochrzczony "Królem Słońcem".
5 2 5