Odpowiedzi

2009-11-08T16:26:25+01:00
Jeżeli masz rekacje spalania pojedynczych jednostek to rzecz jasna liczysz tleny z lewej strony a nastepnie wstawiasz te liczbe przed o2. w spalaniu nie ma wystepowanie pol czasteczki, datego kiedy masz nieparzysta liczbe robisz z niej koniecznie ulamek przez 2(poniewaz tlen ma czasteczke dwuatomowa) a nastepnie aby usunac ulamki mnozysz calosc przez liczbe stojaca w mianowniku w tym przypadku 2 i wychodzi ci wtedy 13 calkowitych czasteczek tlenu potrzebnych do spalania
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-08T16:29:57+01:00
Ogolnie to butan ma wzor C4H10
REAKCJA NA POCZATKU:
C4H10+O2-->CO2+H20 potem patrzysz stronami czy ci sie zgadza liczba wegla,wodoru itp. no to tak po lewej mamy 4 atomy wegla po prawej 1 ,teraz trzeba wstawic po prawej przed weglem 4, wtedy strony sie zgadzaja, potem patrzysz ile masz wodoru po prawej a ile po lewej (po lewej 10-po prawej1 czyli musisz wstawic 5 (bo 2*5 daje 10) po prawej przed wodorem, wtedy jest po rowno) I teraz tak po lewej masz 2 tleny a po prawej 13 (teraz musisz wstawic po lewej taka liczbe zeby pomnozona przez 2 dawala 13 czyli 6,5 (to trzeba zapisac w ulamku czyli 6 i 1/2) i teraz mamy takie rownanie

C4H10+6 1/2 02--->4CO2+5H20 (musimy sie pozbyc ulamka dlatego mnozymy przez 2) /*2
i wtedy wychodzi
2C410+1302-->8CO2+10H20

MAM NADZIEJE ZE JAKOS CI POMOGLAM :)
1 5 1
2009-11-08T17:00:19+01:00
Spalanie całkowite to takie, w krórym produktami są dwutlenek węgla i woda. Aby równanie było prawidłowo zapiasne trzeba je uzgodnić, tzn dopisać takie duże współczynnki, aby po obu stronach było tyle samo atomów danej substancji. Czyli gdy masz np. po lewej stronie pięć wodorów (5H), a po drugiej jeden (H1) to musisz napisać piątkę przed nim :)
1 5 1