1.Narysuj prostokąt ABCD.Znajdź obraz tego prostokąta w jednokładności o środku w punkie A i skali
a) ⅓
b) -⅓

2.Narysuj trójkąt ABC. Znajdź obraz tego trójkąta w jednokładności o środku
a) w punkcie B i skali k= 1/2
w punkcie S należącym do trójkąta ABC i skali k= -2,5

PILNE/PILNE MILE WIDZIANE SKANY!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T15:35:12+01:00
Skan
http://www.speedyshare.com/276461648.html
2009-11-09T17:43:55+01:00
Jednokładność to jest, prostymi słowami, przekształcenie płaszczyzny... Robi się to w banalny sposób - wyznacza się wektor (nazwijmy go v) pomiędzy punktem (np pomiędzy wierzchołkami tego prostokąta) a środkiem jednokładności... Następnie przesuwa się ten środek o wektor k*v (czyli w tym wypadku o wektor skierowany przeciwnie, o połowie wartości wektora v)... i powstaje punkt w przekształceniu jednokładnym...
A jeśli chodzi o ten "środek jednokładności w wierzchołku jednokładności"... Tu jakiś błąd musi być - jednokładność nie ma wierzchołka... Więc wg mnie to powinno brzmieć "środek jednokładności w wierzchołku prostokąta"... (ale mogę się mylić).