Odpowiedzi

2009-11-08T16:39:25+01:00
P = a * h * 1/2
P = 10cm * 8cm * 1/2
P = 40cm kwadratowych

x - wysokość BF
40cm kw. = 17cm * x * 1/2
20cm kw. = 17cm * x
x = 20 cm kw : 17cm
x = 1 3/17 cm

y - wysokość AE
40cm kw. = 21cm * y * 1/2
20cm kw. = 21cm * y
y = 20 cm kw. : 21cm
y = 20/21 cm

P = 40 cm kw.
BF = 1 3/17 cm
AE = 20/21 cm

I tyle :)

Wytłumaczenie: np. 1/2 - ułamek jedna druga
27 2 27
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T20:49:23+01:00
Na początku musimy obliczyć pole
P = 1/2 a * h
P = 84 cm2

czyli 84 = 1/2 * |BC| * AE (bo AE to wysokość opuszczona na bok BC)

84 = 1/2 * 17 * AE
AE = 84 : 1/2*17
AE = 168/17

ostatnia wysokość - 84 = 1/2 *CA * BF

84 = 1/2 * 10 * BF
BF= 84 : 1/2 * 10
BF = 84/5

Odp. AE = 168/17 cm, a BF = 84/5 cm.
49 4 49