Odpowiedzi

2009-11-08T16:31:40+01:00
Parlamentarna władza rządzi razem z parlamentem
absolutna władca rządzi sam
wiem bo w piątek pisałem z tego kartkówke
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T17:52:22+01:00
Monarcha absolutna- ma całkowitą i niepodzielną władzę, nie podlega ona stanowionemu przez siebie prawu, bezpośrednio ingeruje w wiele dziedzin życia, a organy przedstawicielskie nie mają wielkiego znaczenia.
Monarcha parlamentarna- kompetencje monarchy są bardzo ograniczone. Pełni on funkcje reprezentacyjne, czasami pełni rolę arbitra między poszczególnymi organami państwa. Obecnie w Wielkiej Brytanii.

No więc w parlamentarnej ma ograniczoną włączę. Reprezentuje państwo na arenie międzynarodowej a w absolutnej rządzi w kraju.