Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T16:42:47+01:00
Do oddychania tlenowego jest potrzebny tlen w srodowisku w którym brakuje tego pierwiastka, zachodzi oddychanie beztlenowe. oddychanie tlenowe dostarcza znacznie wiecej energi niz beztlenowej.oddychanie beztlenowe odbywa sie w cytolozu.na skutek tej reakcji komorka uzyskuje kilkanascie razy mniej energii niz w procesie oddychani tlenowego
22 3 22
2009-11-08T16:43:52+01:00
Oddychanie tlenowe zachodzi w trzecim etapie czyli w transportowaniu elektronów w łańcuchach oddechowych i fosforylacji oksynów . Zachodzi ono we wewnętrznej błonie mitochondrium (wymaga obecności tlenu) z jednej cząsteczki glukozy powstaje od 26 do 28 cząsteczek ATP czyli 90% ATP wytwarzanego w procesie oddychania zaś w procesie oddychania beztlenowego zachodzi w komórkach mięśniowych (podczas intensywnej pracy) bez udziału tlenu wówczas glukoza przekształca się w 2 cząsteczki ATP mniej wydajne niż te z oddychania z udziałem tlenu
14 3 14