Odpowiedzi

2009-11-08T16:54:25+01:00
A) od północy ocean arktyczny
od południa morze śródziemne
od zachodu ocean atlantycki
od wschodu morze kaspijskie
d) irlandia
kreta
malta/sycylia
sardynia
c)półbysep iberyjcki
jutlandzki\
skandynawski
2 3 2
2009-11-08T17:02:39+01:00
PÓŁWYSPY
1.Półwysep Skandynawski (800 000 km²)
2.Półwysep Iberyjski (580 000 km²)
3.Półwysep Bałkański (500 000 km²)
4.Półwysep Apeniński (150 000 km²)
5.Półwysep Kolski (120 000 km²)
6.Półwysep Krymski (25 000 km²)
7.Półwysep Jutlandzki (24 000 km²)
8.Półwysep Bretoński (24 000 km²)
WYSPY
1.Wielka Brytania (218 476 km²)
2.Islandia (103 000 km²)
3.Irlandia (84 406 km²)
4.Wyspa Północna Nowej Ziemi (48 904 km²)
5.Spitsbergen (37 673 km²)
6.Wyspa Południowa Nowej Ziemi (33 275 km²)
7.Sycylia (25 400 km²)
8.Sardynia (24 090 km²)
9.Ziemia Franciszka Józefa (cały archipelag – 16 134 km²)
10.Ziemia Północno-Wschodnia (14 443 km²)
11.Korsyka (8 680 km²)
12.Kreta (8 366 km²)
MORZA
Morze Karskie
Morze Peczorskie
Morze Barentsa
Morze Białe
Morze Norweskie
Morze Szkockie
Morze Hebrydzkie
Morze Północne
Morze Irlandzkie
Morze Celtyckie
Zatoka Biskajska
Zatoka Kadyksu
Morze Bałtyckie
Zatoka Botnicka
Zatoka Fińska
Zatoka Ryska
Morze Śródziemne, z którego wydziela się kilka mniejszych mórz i zatok:
Zatoka Lwia
Morze Tyrreńskie
Morze Adriatyckie
Zatoka Tarencka
Morze Jońskie
Morze Alborańskie
Morze Balearskie
Morze Egejskie
Morze Liguryjskie
Morze Libijskie
Morze Kreteńskie
Morze Trackie
Morze Lewantyńskie
Morze Marmara
Morze Czarne w tym:
Morze Azowskie
ZATOKI
Botnicka, Fińska, Ryska, Gdańska, Pomorska, Wenecka
OCEAN
Atlantycki
CIEŚNINY
Cieśnina Gibraltarska
Cieśnina Maltańska
Cieśnina Robesona
Cieśnina Sycylijska
Cieśnina Świętego Bonifacego
Cieśnina Duńska
Cieśnina Irbe
Cieśnina Kaletańska
Cieśnina Kalmarska
Cieśnina Kerczeńska
Kvarken Północny
Kanał La Manche
Mały Bełt
Cieśnina Mesyńska
Muhu Väin
Nólsoyarfjørður
Cieśnina Otranto
Pentland Firth
Piana (cieśnina)
Cieśnina Pilawska
Strelasund
Söla Väin
The Minch
Wantsum Channel
Kanał Świętego Jerzego
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T17:03:06+01:00
A) od północy "ocean arktyczny"
od południa "morze śródziemne"
od zachodu "ocean atlantycki"
od wschodu "morze kaspijskie"

c)półbysep :
iberyjcki
apeninski
jutlandzki
skandynawski

d) irlandia
kreta
malta
sycylia
sardynia
3 5 3