Odpowiedzi

2009-11-08T17:17:43+01:00
Kreon król Teb.
Bo takie jest jego prawo.
Dla niego ważna jest jednostka
Kreon jest władcą, złym, myśli tylko o sobie, surowy, nieugienty.
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T17:35:28+01:00
1. Kreol był królem Teb
2. Kreon nie zgadza się na pogrzeb, ponieważ wiedział, ze przez to łamie prawa boskie.
3. Kreon jako wladca snuje się w obowiązku stać na straży dobra państwa. Według niego to jest najważniejsze. Uważa, że szczeście społeczeństwa wynika z praworządnego funkcjonowania państwa, którą musi zapewnić władca. Król nie może kierować się prywatą lecz wszysrkich poddanych traktować tak samo.
4.Kreon kieruje się racjonalnymi przeslawkami, uważa, ze bogowie także potępiają zdrajcę, nie przejmuje żadnych tłumaczeń i argumentów.
5. jakim jest władcą?
Sam ustala zasady, według których chce sprawować władzę.
stara się być praworzedny, sprawiedliwy, obiektywny, konsekwentny a jednocześnie surowy.
Uważa, że państwo nalezy do władcy
'Czyż nie do wladcy więc państwo nalezy.'
Nie liczy się z opinią ludu:
Nie przyjmuje do wiedomości odmiennego zdania niż jego, ani żadnych rad
nie szanuje prawa człowieka do życia zgodnie z wlasnym sumieniem.
Nieświadomie staje się tyranem.
6. nie wiem xD


tak w kit, no ale może się przyda xDD
2009-11-08T18:46:26+01:00
1.Główny bohater władca i główny wódz Teb brat Jokasty i wuj Antygony.2.Zakazał grzebania zwłok Polinejkesa jako zdrajcy.3.Najważniejszą rzeczą dla niego jest państwo a nie jednostka4.Zawsze kieruje się zdrowym rozsądkiem więc.5.Jest apodyktyczny ,dumny żądny władzy ,tyran autokrata konsekwentny ,racjonalista,bezwzględny ,uznaje wyższość władzy świeckiej nad prawami religijnymi zwolennik silnej władzy królewskiej działa nerwowo nie potrafi udżwignąć odpowiedzialności.6.kreon zmienia zdanie po proroctwu Terezjasza który twierdzi że stana się straszne żeczy jak nie uwolni antygony.7. ukarany poprzez zostanie na tym świecie sam .Nnajpierw jego syn popełnił samobujstwo po smierci jego nażeczonej Antygonie potem jego żona po smierci syna tez popełniła samobujstwo.
1 5 1