Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T17:24:37+01:00
-kończyny przednie przekształcone w skrzydła
-asymetryczne pióra
-pneumatyczne kości (wypełnione powietrzem)
-lekka czaszka.
-rogowy dziób
-grzebień na mostku służący za przyczep dla mięśni poruszających skrzydłami
-szybkie tempo metabolizmu
-dobrze rozwinięty móżdżek
-mechanizm podwójnego oddychania,
-brak pęcherza moczowego i wydalanie kałmoczu.
6 4 6
2009-11-08T17:26:46+01:00
1. opływowy kształt ciała
2. lekki i wytrzymały szkielet ('puste' kości)
3. czaszka łączy się z kręgosłupem jednym kłykciem potylicznym (ptak może wykonywac różne ruchy głową)
4. mała, lekka głowa
5. obecność worków powietrznych (układ oddechowy), które odgrywają rolę pomocniczą w procesie oddychania (tzw. mechanizm podwójnego oddychania)
6. dobrze rozwinięte skrzydła
7. brak pęcherza moczowego - mocz nie zatrzymuje się w organizmie, ptaki są lekkie
8. dobrze rozwinięty móżdżek
9. grzebień na mostku
10. silne mięśnie
6 3 6
2009-11-08T17:35:43+01:00
* aerodynamiczny kształt
* kończyny przednie przekształcone w skrzydła
* asymetryczne pióra
* pneumatyczne kości (wypełnione powietrzem)
* usztywniony kręgosłup, kręgi które na niektórych odcinkach zrastają się tworząc synsakrum i pygostyl
* grzebień na mostku służący za przyczep dla mięśni poruszających skrzydłami
* brak zębów i związana z tym obecność gastrolitów w żołądku mięśniowym (przesunięcie środka ciężkości)
* rogowy dziób
* mechanizm podwójnego oddychania
* szybkie tempo metabolizmu
* dobrze rozwinięty móżdżek
* doskonałe oko (regulacja kształtu soczewki i gałki ocznej), dające tzw. sokoli wzrok, a także obecność grzebienia naczyniowego, dotleniającego oko
* brak pęcherza moczowego i wydalanie kałomoczu
* jajorodność - posiadają otwartą miednicę, za pomocą której znoszą jaja
* pióra puchowe zatrzymujące ciepło
* obojczyki zrośnięte w tzw. widełki, służące do przyczepu mięśni
* lekka czaszka.
3 3 3