Ania i Michał wybrali się na wycieczkę rowerową. przez pierwsze 35 minut przejechali 14,7km. nastepnie zwiekszyli predkosc o 1/6predkosci poczatkowej i jechali przez 18minut. przez kolejne 15minut odpoczywali po czym droge powrotna pokonali w 0.98godziny jadac ze stala predkoscia. jaka droge przebyli? jaka osiagneli srednia predkosc? wynik podaj z dokladnoscia do 0,1km/h.

prosze o dokladne rozwiazanie i opisanie tego zadania jak najszybciej sie da ;)). z gory dzieki ^^

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T17:48:26+01:00
T₁ = 35 min = 35/60 h =0,58h
s₁ =14,7km
v₁ = s₁ : t₁ = 14.7km : 0.58h = 25.34 km/h


v₂ = v₁ + 1/6v₁ = 7/6v₁ = 7/6 * 25.34km/h = 29.56km/h
t₂ = 18 min= 0.3h
s₂ =v₂ * t₂ = 29.56km/h * 0.3h =8.69 km

t₃ = odpoczynek - 15 minut = 15/60h =0.25h

całkowita droga w jedną stronę: s= s₁ + s₂ = 14.7km + 8.96 km =23.66 km

w strone powrotną:

s₄= 23.66km
t₄= 0.98 h
v₄= s⁴/t₄ 23.66km/0.98h =24.14 km/h


łacznie w obie strony:
s= 23.66 * 2= 47.32km
t= t₁ +t² + t₃ + t₄ = 0,58h + 0.3h + 0.25h + 0.98 h = 2.11 h
v= s/t = 47.32 km/ 2.11h = 22.43 km/h

odp: Przebyli drogę 47.3km. Średnia prędkość to 22.4 km/h.
4 3 4
2009-11-08T18:01:16+01:00
Ania i Michał wybrali się na wycieczkę rowerową. przez pierwsze 35 minut przejechali 14,7km. nastepnie zwiekszyli predkosc o 1/6predkosci poczatkowej i jechali przez 18minut. przez kolejne 15minut odpoczywali po czym droge powrotna pokonali w 0.98godziny jadac ze stala predkoscia. jaka droge przebyli? jaka osiagneli srednia predkosc? wynik
podaj z dokladnoscia do 0,1km/h.

t - czas
s - droga
v - prędkość

t₁ = 35 min
s₁ = 14,7 km
v₁ = ?

t₂ = 18 min
s₂ = ?
v₂ = v₁ + ⅙ v₁

t₃ = 15 min
s₃ = 0 km
v₃ = 0 km/min

t₄ = 0,98 h = 58,8 min
s₄ = s₁ + s₂
v₄ = ?

v = s/t
v₁ = s₁/t₁
v₁ = 14,7 km/35 min
v₁ = 0,42 km/min

v₂ = v₁ + ⅙ v₁
v₂ = 0,42 km/min + 0,42 km/min : 6
v₂ = 0,49 km/min

s₂ = v₂ x t₂
s₂ = 0,49 km/min x 18 min
s₂ = 8,82 km

s₄ = s₁ + s₂
s₄ = 14,7 km + 8,82 km
s₄ = 23,52 km

2s₄ = 47,04 km - to jest droga, jaką łącznie przebyli

v₄ - prędkość z jaką wracali
v₄ = s₄/t₄
v₄ = 23,52 km/58,8 min
v₄ = 0,4 km/min

prędkość średnia:
sumujemy wszystkie czasy i drogi

V śr = s₁ + s₂ + s₃ + s₄ / t₁ + t₂ + t₃ + t₄
V śr = 14,7 + 8,82 + 0 + 23,52 [km] / 35 + 18 + 15 + 58,8 [min]
V śr = 47,04 / 126,8 [km/min]




2 2 2