Uzupełnij zdania.

Proces oddychania dostarcza bakteriom.................. niezbędnej do życia. Jako jedyne z nielicznych organizmów mogą one oddychać zarówno tlenowo jak i........................ . Fermentacja polega na rozkładzie substancji organicznych bez udziału.................. . Bakterie oddychające w ten sposób są przez człowieka wykorzystywane na przykład do produkcji ..................... , ........................... i ...................... . Bakterie ........................ czerpią pokarm z rozkładu szczątków organizmów lub jak bakterie chorobotwórcze, żyjąc kosztem innych organizmów, wywołują choroby. Natomiast bakterie, które wytwarzają związki organiczne z udziałem energii słonecznej, przeprowadzają........................ .

3

Odpowiedzi

2009-11-08T17:51:39+01:00
A)-
b)- beztlenowo
c) tlenu
d) leków, jogurtów i serów
e)pasożytniczo
f)fotosynteze



do konca nie jestem pewna
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T18:24:49+01:00

Proces oddychania dostarcza bakteriom....energii.. niezbędnej do życia. Jako jedyne z nielicznych organizmów mogą one oddychać zarówno tlenowo jak i...beztlenowo.. . Fermentacja polega na rozkładzie substancji organicznych bez udziału...tlenu... . Bakterie oddychające w ten sposób są przez człowieka wykorzystywane na przykład do produkcji ...serów... , ....kefirów..... i ....jogurtów.... . Bakterie ....cudzożywne... czerpią pokarm z rozkładu szczątków organizmów lub jak bakterie chorobotwórcze, żyjąc kosztem innych organizmów, wywołują choroby. Natomiast bakterie, które wytwarzają związki organiczne z udziałem energii
słonecznej, przeprowadzają...fotosyntezę... .
13 4 13
2009-11-08T18:41:47+01:00
Energii.
beztlenowo
tlenu
octu, wina, kefirów
cudzożywne
fotosyntezę
6 4 6