Prawda czy Fałsz
1. Drożdże przeprowadzają proces w fermentacji alkoholowej.
2.W powietrzu wydychanym znajduję sięwięcej dwutlenku węgla niż we wdychanym.
3.Oddychanie wewnątrzkomórkowe zachodzi bez udziału tlenu.
4.Rosłiny pobierają więcej tlenu niżsame wytwarzają podczas fotosyntezy.
5.Glukoza jest produktem oddychania beztlenowego i fotosyntezy.
Napiszcie czy to prawda czy fałsz

I drugie zadanie.
To tabela jakoś spróbuję to napisać.
W miejsce kropek trzeba wpisać

Cechy Oddychanie tlenowe Oddychanie beztlenowe
1.Miejsce zachodzenia w .......... ...........
komórce

2.Ilość uwalnianej energii ............ ............

3.Substancje ulegające
przemianie ............ ...........

4.Produkty reakcji ............ ...........

5.Przykłady organizmów ........... ...........
przemianie

3

Odpowiedzi

2009-11-08T17:54:12+01:00
P czy F
P
P
F
F
F

1 mitichondrium/cytoplazma
2.duża/mała
3.glukoza i tlen/glukoza
4.dwutlenek wegla/ alkohol lub kwas
5.zwierzęta/bakterie
40 3 40
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T17:58:13+01:00
1. Prawda
2.Prawda
3.Fałsz
4.Fałsz
5.Fałsz

ODDYCHANIE TLENOWE
miejsce zachodzenia w komórce-mitochondrium
ilość uwalnianej energii- duża
Substancje ulegające przemianie- glukoza
Produkty reakcji- woda, dwutlenek węgla
Przykład organizmów- większość istot żywych np człowiek
ODDYCHANIE BEZTLENOWE
miejsce zachodzenia w komórce-cytozol
ilość uwalnianej energii- mała
Substancje ulegające przemianie- glukoza
Produkty reakcji- alkohol, kwas mlekowy, dwutlenek węgla
Przykład organizmów- grzyby i bakterie

NA 100 % mam dobrze, bo dostałam z tego 6 z p.d ; ))
liczę na naj odp .
Pozdrawiam ;*.
104 4 104
2009-11-08T18:17:48+01:00
P
P
F
F
F


mitochondria | cytozol
bardzo duża | kilkanaście razy mniej od oddychania tlenowego
glukoza | cukier
dwutlenek węgla, woda | alkohol etylowy, kwas mlekowy
człowiek, zwierzęta | bakterie, grzyby
38 3 38