Odpowiedzi

2009-11-08T18:21:42+01:00
80 kg + 12,5% * 80 kg = 80 + 10 = 90kg

90kg - 10% * 90 kg = 90 - 9 = 81kg

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T18:24:50+01:00
Ile kg przytył w czasie urlopu?
80 kg - 100 %
x - 12,5 %

x × 100 = 12,5 × 80
x = 1000 : 100
x = 10kg

Ile ważył po przytyciu ?
80 kg + 10 kg = 90 kg

Ile kg schudł w czasie pracy ??

90 kg - 100 %
x - 10 %

x × 100 = 90 × 10
x = 900 : 100
x = 9

Ile waży teraz ?

90 kg - 9 kg = 81 kg

Odp . Pan Karol waży 81 kg.
2009-11-08T18:25:20+01:00
Dane :
ważył-80kg.
urlop-przytył 12,5 %
praca-schudł 10%

80-100%
x -12,5%
80*12,5/100=1000/100=10
80kg+10kg=90kg
Odp.Podczas urlopu Pan Karol ważył 90 kg.

90kg-100%
x -10%
90*10/100=900/100=9
90kg-9kg=81kg
Odp.Po półrocznej pracy Pan Karo schudł 9 kg.

Teraz Pan Karol waży 81kg.