Drogą biegnącą równolegle do toru kolejowego jedzie motocyklista z szybkością 54 km/h . motocyklistę dogania pociąg mający długość 100m i mija go w czasie 10 s. oblicz szybkość pociągu. jakie odcinki drogi przybyły pojazdy w czasie wymijania.


proszę o szybka odpowiedź

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T18:29:45+01:00
100m / 10s = V względne

V względne = V motocyklisty - V pociagu

10m/s = 54km/h - Vp
36km/h=54 - Vp
vp = 18km/h = 5m/s

s=V*t
s(motocyklu) = 15m/s * 10s
s moto = 150m

s(pociagu) = 5m/s *10s
s pocia = 50m


Pozdrawiam! :)
2009-11-08T18:43:14+01:00
V₁ - prędkość motocyklisty = 54km/h = 15m/s
s₁ - droga przebyta przez motocyklistę podczas wyprzedzania = v₁t = 15 razy 10 = 150m
v₂ - prędkość pociągu
t - czas = 10s
s₂ = 100m
t = s₂/v₂ - v₁
tv₂ - tv₁ = s₂
10v₂ - 150 = 100
10v₂ = 250
v₂ = 25m/s - prędkość pociągu
S - droga przebyta przez pociąg w ciągu 10s = 25m/s razy 10s = 250m