Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T18:27:46+01:00
X - bok kwadratu
P = x²

Po zwiększeniu boku:
bok ma długość: x + 10% * x = x + 0,1 * x = 1,1 * x

P = (1,1 * x)² = 1,21 * x²

Zatem pole zwiększyło się o:
1,21 * x² - x² = 0,21 * x²

(0,21 * x²) / (x²) * 100% = 0,21 * 100% = 21%

Odp. Pole kwadratu powiększy się wtedy o 21%.

5 5 5
2009-11-08T18:29:28+01:00
O ile procent powiększy sie pole kwadratu gdy jego bok zwiększymy o 10 %

P1=a do kwadratu
P2 = (a+0,1a) do kwadratu
P2=(1.1a) do kwadratu = 1.21a do kwadratu

P2 - P1 * 100%= 0,21 * 100% =21%
13 4 13
2009-11-08T20:05:25+01:00