Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-08T18:32:54+01:00
* trzęsawiska - tereny stale nasycone wodą z "kępową" roślinnością lub "kożuchem" - płem - zarastającym jezioro
* mokradła stałe - woda w nich znajduje się przez cały rok blisko powierzchni gruntu, nie głębiej niż 50 cm
* mokradła okresowe - poziom wody obniża się w suchych porach roku na głębokość większą niż 50 cm (np. zalewane łąki w dolinach rzecznych).
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T18:33:05+01:00
W dolinach i deltach dużych rzek, na pojezierzach, na płaskich obszarach bezodpływowych, w nieckach krasowych, w odciętych zatokach morskich i nad brzegami mórz i oceanów,na obszarach pokrytych wieczną zmarzliną (Syberia, północna Kanada) i w strefie równikowej.

W Polsce np w okolicach rzeki Biebrzy
5 4 5