Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T18:49:05+01:00
→Łodygi:
kłącze:lodyga podziemna
bulwy: lodyga podziemna
czepne: lodyga podtrzymująca
→Korzenie:
podporowe: podpiera lodyge
oddechowe: oddychaja
spichrzowe: przechowują
→Liście:
ciernie: ochrona
wąsiki: rozprzestrzeniają się

Jak możesz, daj naj:*
5 3 5
2009-11-08T18:53:38+01:00
Korzenie: powietrzne(pochlaniaja wode z otoczenia- storczyk),
czepne(bluszcz- przymocowywanie do galezi i pniow)
spichrzowe (marchew- magazynują substancje pokarmowe)

Łodygi: bulwa(ziemniak- magazywnowanie substancji odżywczych),
kłącza(irys-magazynują substancje odzywcze),
rozłogi(poziomka-rozmnazanie bezplciowe)

Liście: czepne,(groszek-przytwierdzaja wiota lodyge do roslin z blizszego sasiedztwa)
wabiące(poinsecja-wabienie zwierzat zapylajacych kwiaty),
pułapkowe(dzbanecznik- lapia zdobycze tzw. owady)
3 2 3