Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T18:47:45+01:00
Np.:
- pozorny ruch Słońca i innych gwiazd na niebie <np. orientacja na morzu>
- występowanie dnia i nocy <np. dzięki temu wiemy kiedy spać, a kiedy pracować>
- spłaszczenie Ziemi na biegunach
- występowanie siły Coriolisa
- różnica czasu słonecznego miejsc położonych na różnych południkach <czasy nie są takie same, musimy wiedzieć która godzina jest gdzie indziej, na przykład kiedy lecimy samolotem na jakieś ważne spotkanie do innego kraju żeby się nie spóżńić
4 4 4
2009-11-09T00:25:20+01:00
1. Jest dzień i noc. Naturalny podzielnik na sen i pracę.
2. Występują pory roku. Możliwe jest rolnictwo. W czasie zimy ziemia regeneruje się, a zróżnicowane temperatury ułatwiaja wybór najlepszego czasu na sadzenie roślin.
3. W każde miejsce świeci słońce, gdyby nasza planeta się nie obracała połowa naszej planety pozostawałaby zawsze zimna a połowa zawsze gorąca. Wyrównanie się temperatur.
4. Zróżnicowanie natężenia słońca na naszą ziemię. W różnych pkt planety można uprawiać różną roślinność oraz polować na różne zwierzęta. Mnogość fauny i flory.
3 3 3