Odpowiedzi

2009-11-08T18:46:25+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T18:47:23+01:00
3,2---100%
x-----25%

x=0,8
3,2-0,8=2,4

Po obniżce kosztował 2,4zł

2,4---100%
x-----30%
x=0,72 zł
2,4+0,72=3,12 zł

Więcej kosztuje po podwyżce trzydziesto procentowej.
2009-11-08T18:47:56+01:00
Kartonik soku kosztowal 3,2. Jego cene obnizono o 25%. Nastepnie cene podwyzszono o 30%. Ile kosztowal po obydwu tych zmianach. Czy to wiecej, czy mniej niz na poczatku? O ile procent
?
3,2-25%*3,2 = 3,2-0,8 = 2,4zł - po obniżce
2,4+30%*2,4 = 2,4+0,72 = 3,12zł - po podwyżce
po obydwu zmianach kosztował 3,12 zł

3,2-3,12 = 0,08zł

0,08/3,2*100% = 2,5%