Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T18:54:36+01:00
Liczymy wartość dokładną (dodajemy błąd bezwzględny do przybliżenia ponieważ błąd bezwzględny jest różnicą między wartością dokładną, a wartością przybliżoną):
x=250+4,9=254,9

Błąd względny jest to iloraz błędu bezwzględnego i wartości dokładnej:
δ=4,9/254,9
δ=0,019223224794036877206747744213417
3 3 3
2009-11-08T22:12:20+01:00
(4,9/250) * 100%=1,96%

(b.bezwzględny przybliżenia/dokładna ilość)*100%=Błąd względny
2 3 2