1._Wymień najwspanialsze budowle starożytne wzniesione na Bliskim i Dalekim Wschodzie . Wyjaśnij ich przeznaczenie ,

2._wskaż najważniejsze twoim zdaniem , osiągnięcie ludów starożytnego Bliskiego i Dalekiego Wschodu , uzasadnij swój wybór , ://

2

Odpowiedzi

2009-11-09T11:19:01+01:00
Piramidy chowano w nich faraonow
zikuraty swiatynie
13 1 13
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T13:44:13+01:00
Sfinks - pomnik przedstawiający lwa o głowie kobiety. Wielu naukowców uważa że głowa sfinksa przedstawia twarz jednego z faraonów.

Piramidy- są to grobowce faraonów. Najsławniejszą z piramid jest piramida Cheopsa.


Kodeks Hammurabiego - jest to zbiór praw i orzeczeń sądowych króla Hammurabiego jest to tzw. "Oko za oko, ząb za ząb".

Mumifikacja - jest to konserwowanie ciała zmarłej osoby i owinięcie jej bandażem. Wcześniej jednak wszystkie organy tak jak np. mózg, który był wyciągany przez nos.Na mumifikacje stać było tylko najbogatsze rody.

Obserwacje astronomiczne - Egipcjanie oglądali niebo i gwiazdy co doprowadziło do stworzenia map nieba, rozróżnienia planet od gwiazd i ułożenie kalendarza dzięki czemu rok ma 356 dni a doba została podzielona na 24 godziny.
77 4 77