Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T19:02:18+01:00
W procesie fotosyntezy wytwarza sie anergia potrzebna do rzycia rosliny a skutkiem ubocznym jest wytwarzanie tlenu --- u ludzi dwutlenku wegla
1 5 1
2009-11-08T19:02:24+01:00
Fotosynteza polega na zamianie CO2 i wody przy użyciu światla słonecznego na tlen i glukoze lub fruktozę. Natomiast oddychanie u człowieka polega na dostarczeniu tlenu do wszystkich komorek i wydaleniu Co2.
1 4 1
2009-11-08T19:04:03+01:00
Fotosynteza zachodzi w roślinach zielonych zawierających chlorofil a oddychanie we wszystkich żywych organizmach.
Fotosynteza zachodzi w chloroplastach a oddychanie w cytoplazmie i mitochondriach.
Fotosynteza odbywa się tylko w dzień a oddychanie w dzień i w nocy.
substraty fotosyntezy to : związki nieorganiczne: woda H2O, dwutlenek węgla CO2, a oddychania:związki organiczne, głównie węglowodany i tłuszcze.
Produkty końcowe fotosyntezy to: związki organiczne, np.: węglowodany, białka, tłuszcze oraz tlen, a oddychania: białka, tłuszcze oraz tlen związki nieorganiczne: dwutlenek węgla - CO2, woda - H2O.
Energia w fotosyntezie: pobierana z zewnątrz i gromadzona w związkach organicznych, a w oddychaniu: energia wiązań chemicznych zamienia się w energię cieplną, mechaniczną lub inną
1 4 1