Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T19:17:36+01:00
Zadanie 1.
80%x+4*60%=(x+4)*75% skracają się procenty
80x+240=75x+300
80x-75x=300-240
5x=60 /:5
x=12
Odp: Należy zmieszać 12 kg roztworu.


Zadanie 2.
x - ilość solanki o 5% stężeniu;
x - 10 - ilość solanki o 6% stężeniu;
5% * x - ilość soli na początku;
6% * (x - 10) - ilość soli w końcu;
sól pozostaje bez zmian

5% * x = 6% * (x - 10)
0,05x = 0,06x - 0,6
0,6 = 0,06x - 0,05x
0,6 = 0,01x /*100
x=60 kg
Na początku było 60kg solanki.
2009-11-08T19:19:38+01:00
Zad. 1

80%*x + 60% * 4kg = 75% * x | : 100 [skreślają się %]
80x + 60 * 4kg = 75x
80x + 240 = 75x
240 = 155x |: 155
x = 1,548 kg
Odp.: Nalezy wlać 1,5 kg roztworu 80%

ale nie jestem pewna na 100% czy dobrze ...