Odpowiedzi

2009-11-08T19:04:15+01:00
W Atenach,ponieważ w Sparcie panowały surowe warunki i nietolerancja.
7 2 7
2009-11-08T19:05:43+01:00
Mojm zdaniem chciał bym mieszkać w Atenach bo były bardziej sprawiedlie co do przestępców i także że głosowali np.o zbudowanie świątyni do tego mogły przystąpić osoby miejące ukończony 21 rok życia.
7 1 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T19:06:41+01:00
Wolałabym żyć w starożytnych Atenach niż w Sparcie, gdyż w Sparcie to człowiek należy do państwa i należało sie poświecić całkowicie dla niego. Ludzie żyli w cieżkich warunkach tzw spartianśkich warunkach, ich celem życiowym była wojna i slawa. W sparcie panowal ustroj totalitarny i ludzie mieli małe prawe obywatelskie. całe zycie trenowali do walki, a gdy szli na wojne odpoczywali od treningów. Natomiast w Atenach bylo o wiele łatwiej. Byla demokracja i każdy mial prawa z wyjątkiem niewolników i metojków, ktorzy dostali prawa dopiero po reformach Solona.
22 3 22