Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T19:11:58+01:00
Sól, talk, cukier, ryż, pieprz ziolowy, trucizna do wyciagania wilgoci z butow czy tabletek(zel krzemionkowy), saletra,
22 3 22
2009-11-08T19:13:54+01:00
Są to substancje pochłaniające wodę lub parę wodną. Przykłady :
żel krzemionkowy ,stężony kwas siarkowy (VI), chlorek wapnia CaCl2 , tlenek boru B2O3.
22 3 22
2009-11-08T20:21:09+01:00
Substancje higroskopijne-substancje, wchłaniające wodą i parę wodną, często wiążące się z wodą.
Przykłady substancji higroskopijnych, z którymi spotykamy się na co dzień: ryż, żel krzemionkowy(w małych torebeczkach, dodawany np. do kartoników z nowymi butami,itp.), pieprz, sól, talk.
11 4 11