Odpowiedzi

2009-11-08T19:23:22+01:00
Ponieważ gdy zamieni się skale ( obetnie zera ) to wychodzi liczba. np :
1 : 4000000 .
1 centymetr na mapie odpowiada 40 km w rzeczywistości.
obcięłam 5 zer.
i wyszło 40. km
więc to 40 zamieniam na skale mianowaną :
40 - o - 40 - 80 ...
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T19:25:13+01:00
No to słuchaj:
skala 1:300000 oznacza że 1 cm na mapie to 300000 cm w terenie. Jak to zamienisz to wyjdzie 1cm na mapie to 3000m w terenie. Jeśli zamienisz to jeszcze raz to znaczy że 1 cm na mapie to 3 km w terenie. I teraz musisz narysować podziałkę liniową. Chodzi w niej o to że robisz linię i co 1 cm zaznaczasz kreskę.To jest coś takiego jak na mapie byś miała. 1 cm to znaczy 3 km w terenie, więc podpisujesz co 1 cm 3, jak masz 2 cm to 6, jak masz 3 cm to piszesz 9 . I tak samo w drugą stronę... ;) Do tego na końcu piszesz jednostkę (w tym przypadku km). Mam nadzieję, że Ci pomogłam. ;))) Powodzenia na geografii ! ;*
14 4 14
2009-11-08T19:28:38+01:00
1:300 000 to równa się 3km
najłatwiejszy sposob na zamiane z cm na metry odjac 2 zera czyli
300 000cm=3000m
z metrów na kilometry -3 zera czyli
3000m=3 km
a jak by to wszystko dodać z cm na km poprostu odjąć 5 zer
jak juz zamienilas to w podzilce liniowej rosnie w gore
jak skala wynosila by 1:500 000 to trzeba by zamienic czyli 5km
5 0 5 10 15
I___I___I___I___I___I
rosnie co 5 bo tak ci wyszlo

2 2 2