Od zauważenia błyskawicy do usłyszenia grzmotu minęło 2 sekundy. W jakiej odległości od obserwatora uderzył piorun.
Pamiętaj:
prędkość światła :
C= 300 000 km/s = 3 × 10⁸ m/s
prędkość dźwięku:
V=340 m/s

proszę proszę proszę ! ;d

3

Odpowiedzi

2009-11-08T19:27:05+01:00
Piorun uderzył 0,66666666.... km od obserwatora
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T19:29:06+01:00
Tu potrzebna jest nam tylko prędkość dźwięku, gdyż to dźwięk musiał przebyć jakąś drogę (dzielącą miejsce uderzenia a obserwatora) wczasie 2s.

V=340m/s
t=2s
s=?


V=s/t -> s = V*t = 340m/s * 2s = 680m

ODP. Piorun uderzył 680m od obserwatora.

Pozdrawiam,
matteushq;)
1 5 1
2009-11-08T19:36:12+01:00
V=s/t

s=vxt
s=340m/s razy 2s
s=680m