Odpowiedzi

2009-11-08T19:36:26+01:00
Moim zdaniem igrzyska olimpijskie były świętem wszytskich Hellenów ponieważ były ofiarowane i poświęcone bogu Igrzyska w polis Olimpia organizowane były na cześć najwyższego z Bogów Zeusa W czasie igrzysk walki musiały zostać przerwane gdyż stanowiło to dyshonor dla polis greckiego.
61 3 61
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-08T19:36:38+01:00
Igrzyska odbywały się na cześć wszystkich bogów. Największe i najsłynniejsze odbywały się na cześć Zeusa, co cztery lata w Olimpii. Pierwsze odbyły się 776 r. p.n.e. W czasie trwania igrzysk w całej Grecji obowiązywał pokój. Starożytne Olimpiady zakończyły się w 395 r. n.e. W 1896 r. Francuz baron Pierre de Coubertin zorganizował I nowożytne igrzyska w Atenach. Od tego czasu, co cztery lata sportowcy z całego świata spotykają się na olimpiadzie Mimo wielu różnic pomiędzy igrzyskami starożytnymi a współczesnymi są one ich kontynuacją.
69 3 69
2009-11-08T19:37:03+01:00
Grecy uwielbiali rywalizować w różnorodnych zawodach. Najsławniejszymi z nich były igrzyska poświęcone najważniejszemu greckiemu bogowi - Zeusowi. Odbywały sie one co cztery lata w Olimpii. W tym czasie w całej starożytnej Grecji ogłaszano na dwo miesiace pokój, a różnorodni Grecy brali udział w igrzyskach.
47 4 47