Mosiądz jest stopem metali zawierającym miedź, cynk, często także inne dodatki. W jednej z odmian mosiądzu stosunek masy cynku do masy reszty składników wynosi 2:3.
Oblicz zawartość procentową cynku w tym stopie.

[daje odpowiedź: 40% cynku . ale trzeba mi obliczeń . ]

2

Odpowiedzi

2009-11-08T19:40:10+01:00
Stosunek 2:3 oznacza, że do 2 części cynku dodaje się trzy części innych składników.
mamy więc 2 części cynku na całkowitą ilość 5 części
2/5*100%=40%
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T19:40:23+01:00
Stosunek 2:3-czyli 5 czesci
calosc-100%
100%: 5 czesci= 1 czesc-20%

100%-5 czesci
x - 2 czesci
x=2*100/5
x=200/5
x=40%

Odp. Zawartosc cynku w tym stopie wynosi 40%.
1 4 1