Odpowiedzi

2009-11-08T19:55:15+01:00
Ludwik IV w ciągu swojego 72-letniego panowania doprowadził do umocnienia pozycji Francji na kontynencie europejskim.Było uważane wówczas za najsilniejsze państwo.Wprowadził absolutyzm we Francji,polityka zagraniczna opierała się na zasadzie merkantylizmu,..czyli to był ten rozwój handlu,rzemiosła itp.
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T20:57:04+01:00
Rządy luwika XIV :
-Ludwik XVI objął rządy w 1661 roku podporządkowuje sobie urzędy (centralizuje je)
-Wprowadza liczne dozory policyjne , które są wszechobecne ustanowił wiele organów policyjnych które nadzoruja siebie nawzajem
-ma prawo uwiezic kogo i kiedy chce
-stworzył liczne scentralizowane i zreorganizowane wojsko
-rozbudował system fortyfikacyjny państwa
-nakładł liczne i wysokie podatki na mieszkańców
-podczs jego rządów skarb państwa bardzo ucierpiał m.in. przez emigracja hugenotów
-nie powołał pierwszego ministra
-mizerność otoczenia czyli także m.in. bliskich współpracowników króla miała uwidaczniać jego „niezwykłość”
-obsadzał na wys. Stanowiskach ludzi niskich stanów bo tylko takich mógł kontrolować gdyż byli zależni finansowo(nie posiadali ziem, majątków)
33 4 33