Odpowiedzi

2009-11-08T19:48:34+01:00
Uderzył żonę, ponieważ to nie było jego dziecko. Ze zdrowego męzczyzny i zdrowej kobiety nie mogło być dziecka chorego na hemofilie.
Nie wiem czy pojecie zdrowy oznacza całmowicie zdrową osobę czy może być ona nosicielem.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T20:27:26+01:00
Gdyz jest niemozliwe aby zdrowy ojciec miał chorą córkę. dzieci dziedziczą jeden allel od ojca drugi od matki, hemofilia jest choroba sprzężona z płcią. matka mimi, że była zdrowa była nosicielką choroby jej genotyp to XHXh, ojciec chorej dziewczynki musiałby by mieć genotyp XhY i byłby w tym przypadku chory na hemofilie skoro nie był oznacza to, że nie jest jej biologicznym ojcem.
XH- allel dominujący, normalny
Xh- allel recesywny, warunkujacy chorobę ujawniajacy sie w układzie XhXh lub XhY