Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T19:48:37+01:00
Ich powłoka walencyjna jest pełna, nie brakuje im elektronów na ostatniej powłoce. Są jakby idealne.
2009-11-08T19:57:33+01:00
Ponieważ są to tzw. gazy szlachetne, na ostatniej powłoce mają 8 elektronów i nie muszą dążyć tak jak inne pierwiastki do konfiguracji gazów szlachetnych gdyż taką już mają.
2009-11-08T20:12:43+01:00
Bo to gazy szlachetne czyli na ostatniej powłoce mają już komplet ;p