Odpowiedzi

2009-11-08T19:47:11+01:00
Ballada - wierszowana opowieść, łącząca w sobie cechy liryki, epiki i dramatu, której tematem są niezwykłe wydarzenia. Jest gatunkiem synkretycznym. Jej nazwa pochodzi od włoskiego ballare (tańczyć), co wskazuje na włosko-prowansalskie początki. Romantyczna ballada nawiązuje jednak do ludowych pieśni, które między XII a XIV w. pojawiły się w Danii i Szkocji. Pod koniec XVIII w. odkryli je miłośnicy folkloru. Wkrótce ballada stała się ulubionym gatunkiem poetów. Jej forma romantyczna wyróżnia się śpiewnością wiersza, nastrojowością, tajemniczością niejasno zarysowanych zdarzeń z interwencją złowrogich sił nadzmysłowych. Uwydatnieniu sensacyjności sprzyja konstrukcja narratora – zdziwionego światem – który przedstawia.
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T19:48:47+01:00
Ballada- to jest wierszowana opowieść, łącząca cechy epiki, liryki i dramatu. jej tematem są niezwykłe wydarzenia. jej nazwa pochodzi od włoskie ballare (tańczyć)
2 3 2