1.Wpisz odpowiednie ułmaki lub liczby mieszane.
a/3doby to tygodnia
b/13cm to metra
2.Babcia podzieliła 2kg porzeczek na 8 jednakowych porcji.Ile waży każda porcja??
3.Turysta pierwszego dnia przeszedł połowe.a drugiego dnia 1/3 zaplanowanej trasy.Jaką czesc całej rasy ma jeszcze pokonac???
4.N aziemi żyje około obecnie 6 miliardów osób.Około 4/5 wszystkich ludzi mieszka w AZji.Ile miliardów kudzi zamieszkuje Azje??
5.Ojciec Stefka odziedziczył 1/3 majatku dziadka Romana.Gdy Stefek dorósł,ojciec przekazał mu 2/5 części majątku odziedziczonego po dziadku Romanie.Jką częśc majątku dziadka Romana odzidziczył Stefek???
Uwaga!wszystkie zadania w ułamkach zwyklych.

Z góry dziękuje!

2

Odpowiedzi

  • awin
  • Rozwiązujący
2009-11-08T20:06:43+01:00
1.

a) 3/7
b) 13/100

2.

2kg : 8 = 2kg x 1/8 = 2/8 kg = 250 g

3.
1/2 + 1/3 = 3/6 + 2/3 = 5/6

1- 5/6 = 1/6

4.
4/5 x 6mld 24/5 mld = 4 i 4/5 mld

5.

2/5 x 1/3 = 6/15 + 5/15 = 11/15
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T20:31:58+01:00
1. a) 3/7 b) 13/100
2. 2kg : 8 = 25/100 kg
3. 1/2 = 6/12
1/3 = 4/12
6/12 + 4/12 = 10/12 = 5/6
1 - 5/6 = 1/6
4. 6mld × 4/5 = 4 i 4/5 mld
5. 1/3 × 2/5 = 2/15