Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T20:22:21+01:00
Średnia płaca w zakładzie zatrudniającym 34 osoby jest równa 820 zł.Po wypłaceniu pensji nowo przyjętemu pracowniku , średnia płacy dla wszystkich zatrudnionych osób wzrosła o 2% . Jaka płace otrzymał nowy pracownik?

cala kasa na poczatku =820*34=27 880

100%=820
+2%
102%=x

x=820*102/100=836,4 - taka jest srednia placa po przyjeciu nowego
35 pracownikow wiec cala kasa=
35*836,4=29 274 zł
koncowa - poczatkowa cala kasa
29 274-27 880=1394 - i to jest kasa nowego
pozdro
5 4 5
2009-11-08T21:04:56+01:00
X:34=820 / *34
x=27880
2%z820=2/100*820=16,4
820+16,4=836,4zł
x:35=836,4 /*35
x=29274
29274-27880=1394zł
Odp: Nowy pracownik dostał pensje w wysokości 1394zł
3 3 3
2009-11-08T21:05:19+01:00
820+2%820=820+16,4=836,4 zł

820*34=27880zł
836,4*35=29274zł

29274-27880=1394zł

odp. Nowy pracownik otrzymał pensję w wysokości 1394zł
4 3 4