Na wycieczkę do Brukseli pojechało 38 uczniów i 4 opiekunów. Zarezerwowano dla nich nocleg w pokojach dwu i trzyosobowych. Cała grupa nocowała w 17 pokojach. Wszystkie zarezerwowane pokoje były w pełni wykorzystane. Ile zarezerwowano pokoi dwuosobowych, a ile trzyosobowych? zapisz obliczenia.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T20:09:01+01:00
Pojechało więc 42 osób
niech x to pokoje 2-osobowe,
a y- 3 osobowe

x*2+y*3=42
x+y=17

liczymy x=17-y i podstawiamy

2*(17-y)+3y=42
3y-2y=42-34
y=8
x=17-y
x=9

mamy 9 2-osobowych i 8 3-osobowych pokoi
  • Użytkownik Zadane
2009-11-08T20:10:32+01:00
Ja bym to zrobił tak:

38 + 4 = 44

Bierzemy jakąś liczbę np. 30

30 : 3 = 10

10 - pokoje 3 osobowe.

44 - 30 = 14

14 : 2 = 7

7 - pokoje 2 osobowe.

Nie wiem do końca czy to jest dobrze...
2009-11-08T20:12:48+01:00
Było 10pokoi 3 osobowych i 6 pokoi 2osobowych

38+4=42
10*3=30
6*2=12
30+12=42