Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T20:18:55+01:00
W tym trapezie musisz sie dowiedziec jaka jest długość ramienia. Masz podane trzy dłogości : podstaw a i b i ramienia prostopadłego do podstawy. Teraz trzeba odjąc długość krótszej od dłuższej podstawy, zeby dowiedziec sie jaka długość podstawy ma ten trojkącik prostokątny który powstanie z tego ukosnego ramienia i wysokości.
17-9 cm = 8cm

Teraz z Pitagorasa dowiadujemy sie jaka bedzie dł ramienia:
8²+15² = c²
c = √289 = 17

Dł ramienia to 17 cm.

Teraz mamy długości wszystkich boków czyli:
17cm + 9cm + 17 cm + 15cm = 58cm ( czwart bok ma 15 cm i jest równy wysokości bo jest to trapez prostokątny, w którym to wysokość nakłada sie z dł. boku)

Obw = 58cm
1 5 1
2009-11-08T20:24:32+01:00
Musisz narysować po drugiej stronie drugą wysokośc, która też będzie miała 15cm. Powstanie wtedy trójkąt prostokątny. Jego przeciwprostokątna jest równa x. Jedna przyprostokatna to wysokość,a druga to 17-9=8. Najlepiej narysuj wtedy najłatwiej to zobaczyć.
teraz obliczamy x z twierzdeina pitagorasa:
xdo kwadratu=15do kwadratu +8do kwadratu
xdo kwadratu= 225+64
xdo kwadratu=289
x=17

obwód trojkąta=15+9+17+17=58