Odpowiedzi

2009-11-08T20:25:59+01:00
X + y = 92
0,4x = 3/4y
x = 92 - y
0,4(92 - y) = 3/4y
x = 92 - y
36,8 - 0,4y = 0,75y
x = 92 - y
36,8 = 0,75y + 0,4y
x = 92 - y
36,8 = 1,15y / 1,15
x = 92 - y
y = 32
x = 92 - 32 = 60
y = 32
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T20:27:58+01:00
Sumę dwóch liczb jest równa 92. Jakie to liczby, jeżeli 40% pierwszej liczby jest równe 3/4 liczby drugiej?

x-pierwsza liczba
y-druga liczba

x+y=92
40%x=¾y

x=92-y
0,4(92-y)=¾y

x=92-y
36,8-0,4y=¾y

x=92-y
-0,40y-0,75y=-36,8

x=92-y
-1.15y=-36,8 /:(-1.15)

x=92-32
y=32

x=60
y=32