Więc muszę na jutro zrobić te 2 zadania

1 zadanie
Oblicz o ile wieksze jest pole koła o promieniu 4 od :
a)pola koła o średnicy 4
b)pola koła o promieniu jednej czwartej
c)pola koła o promieniu 17

2 zadanie
Pizzera oferuje pizze w trzech wielkosciach .Oblicz ile w
przyblirzeniu kosztuje 1 dm kwadratowy pizze rodzau
a) 30 cm 16 zł
b) 40 cm 20 zł
c) 60 cm 27 zł

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-08T20:33:51+01:00
1 zadanie
Oblicz o ile wieksze jest pole koła o promieniu 4 od :
a)pola koła o średnicy 4
promień=1/2 średnicy 2 razy
b)pola koła o promieniu jednej czwartej
4/ 1/4= 16
c)pola koła o promieniu 17

2 zadanie
2009-11-08T20:35:38+01:00
1
r=4
P=pi r kwadrat
P= pi 4 kwadrat
P=16 pi

a)d=4 r=4:2=2
P=pi r kwadrat
P=2 pi
16 pi - 2 pi = 14 pi
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T20:40:55+01:00
Zad1
P=πr²
p=π4²
p=16π(cm²)

a)4÷2=2cm
p=π2²
p=4π(cm²)

16-4=12(πcm²)

b)¼×4=1
p=1πcm ²

16-1=15(πcm²)

c)p=17²π
p=289π(cm²)

16-289=-273π(cm²)

zad 2

a)30/2=15cm

p=15²π
p=225πcm²= 2,25πdm ²
2,25---16zl
1 ---xzl
x=w przyblizeniu 7zl

reszte oblicz tym samym sposobem, dasz max pkt :)?