Odpowiedzi

2009-11-08T20:35:49+01:00
KOLOS RODYJSKI, olbrzymi posąg Heliosa na wyspie Rodos (Grecja), dzieło Charesa z Lindos. Został wzniesiony z brązu 292–280 p.n.e. u wejścia do portu dla upamiętnienia zwycięstwa Seleukosa i Nikatora nad Demetriuszem Poliorketesem (304 p.n.e.). Runął 224 p.n.e. podczas trzęsienia ziemi. W starożytności był zaliczany do siedmiu cudów świata.
5 4 5
2009-11-08T20:36:24+01:00
Kolos Rodyjski - olbrzymi posąg przedstawiający Heliosa, znajdował się na wyspie Rodos w Grecji, stworzony przez Charesa z Lindos. Wzniesiony został około 280 lat p.n.e. u wejścia do portu dla upamiętnienia zwycięstwa Seleukosa i Nikatora nad Demetriuszem Poliorketesem. Runął 224 p.n.e. w wyniku trzęsienia ziemi.
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T21:26:14+01:00
DYSKOBOL, 'atleta rzucający dyskiem', częsty temat w sztuce greckiej, m.in. słynny posąg dyskobola z brązu dłuta Myrona (ok. 450 p.n.e.), znany z marmurowych kopii rzymskich – najlepsza w Muzeum Narodowym w Rzymie. Nowożytna rekonstrukcja w brązie znajduje się w Muzeum Narodowym w Warszawie.
6 3 6