Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T20:37:34+01:00
1.
r = 10
kąt alfa = 50 (stopni)
l - (kąt alfa)/360 (stopni) * 2(pi)r
l = 50/360 * 2 * 31,4 = 8,72 (w przybliżeniu)


2.
r = 5
kąt alfa = 72 (stopnie)
P = (kąt alfa)/360 (stopni) * (pi)r * r
P = 72/360 * 3,14 * 25
P = 0,2 * 3,14 * 25
P = 15,7
2 5 2
2009-11-08T20:39:34+01:00
1. dł okręgu - 20 π
dł łuku = 20 π × 0.072 = 1.44 π

2. p= 25 π
p wycinka = 25 π × 0.20 = 5 π

niewiem czy dobrze :D
2 1 2