Piec zarowek o mocy 60 W kazda właczonych jest srednio przez 5 h dziennie. cena 1kWh energii elektrycznej to 30 gr
a) łaczona moc zarowek wynosi .........?
b)w ciagu 30 dni zarowki pobieraja ....... energii
c)za otrzymana z elektrowni energie trzeba zaplacic ...... ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T20:58:06+01:00
A1 = 5żarówek * 60W = 300W (w 1h)
A2 = 5żarówek * 60W * 5h = 1500W (w 5h)

B = 0.3kW pobiera 5 żarówek w godzinę. Skoro miesiąc ma 30 dni, a my średnio 5h dziennie świecimy to oznacza, że każda żarówka świeci średnio 150h w miesiącu.
150h * 0,06W = 9kWh (zużywa 1 żarówka miesięcznie)
150h * 0.06W * 5 żarówek = 45kWh (zużywa 5 żarówek miesięcznie)

C = Rachunek przyjdzie na wartość 45kWh * 30gr = 1350gr = 13.5zł
8 3 8
2009-11-08T21:21:06+01:00
Moc żarówek
P=5*60W=300W
zużyta energia
A=P*t=300*5*30=45000Wh=45kWh
koszt
K=45*0,30=13,50zł
6 3 6