Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T21:04:50+01:00
Gdybym miał skaner to bym ci to wysłał, ale ze ni mam to nie;p

moge ci powiedzieć jak to zrobic:

bierzesz cyrkiel, wbijasz igłę w jeden koniec i rysyjesz półkole ( warunkiem jest to aby promien tego okregu jaki rysujesz byl dłuższy od połowy tego ocinka), czyli odmierz ogleglość cyrklem dalej niz połowa odcinka. Potem wbijasz igłę w drugi koniec odcinka i robisz to samo. W dwoch miejscach te półkola się przecieły. Połącz te punkty odcinkiem. Zrob tak z kazdym, bokiem trojkąta i w miejscu gdzie przecieły ci się te odcinki jest "symetralny środek trójkąta"

mam nadzieję ze troche pomogłem;)
5 5 5
2009-11-08T23:47:58+01:00
Złóżmy że podstawa trójkąta ma 4cm. ustawiasz cyrkiel na szerokość mniejszą niż 4 cm. (jaką chcesz) na przyprostokątnych zaznaczasz cyrklem delikatne łuki. potem w miejsce tego łuku wbijasz cyrkiel (możesz go rozstawić na większą rozwartość) zataczasz łuk. to samo robisz z drugiej strony. od miejsca przecięcia obu łuków przeprowadzasz prostą linię ( ma ona wychodzić z konta dla którego wyznaczasz symetralną ) to samo robisz z pozostałymi kontami.
4 5 4