Obliczenia procentowe.

1 # Broszka ze złota kosztuje 245 zł, a cena broszki ze srebra wynosi 125 zł.Oblicz jakim procentem ceny złotej broszki jest cena srebrnej.

2 # Za dwie książki zapłacono 46 zł.Cena jednej z nich była no 30 % wyższa od ceny drugiej książki.Jakim procentem ceny droższej książki jest cena książki tańszej ?

3

Odpowiedzi

2009-11-08T21:10:02+01:00
1.
125zł/245zł * 100% = 25/49 * 100% =~ 0,51 * 100% = 51%
Odp. Około 51%
2. x- cena tańszej książki
x + 1,3x = 46 zł
2,3x = 46 zł
x = 20 zł
cena drugiej książki = 1,3 * 20 zł = 26 zł
20zł/26zł * 100% = 77%
Odp. Około 77%
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T21:10:40+01:00
Ad.1

245 - 100%
125 - x%

125x100:245 = 51,02

x≈51%

ad.2

46 - 100%
x - 30 %

46x30:100=13,8
x = 13,8

1 książka kosztuje 32,2
2 książka kosztuje 13,8

32,2 - 100%
13.8 - x%

13,8x100:32,2=42,85≈43 43%
Cena tańszej ksiązki jest 43% ceny droższej


1 1 1
2009-11-08T21:13:12+01:00
1) 125/245*100%=500/9% =55,(5)%
Odp:Cena złotej broszki to 55,5% ceny srebrnej broszki.
Drugiego podpunktu niestety nie jestem pewna , więc lepiej ine bdpisać:|
2 4 2