Odpowiedzi

2009-11-08T21:28:59+01:00
Roztwór nasycony to roztwór zawierający maksymalną ilość danej substancji w nim rozpuszczonej.
A więc:
37g/137g * 100% = 27%
W kazdym roztworze nasyconym w tej temp. zawartość soli wynosić będzie ok 27%.
0,27 * 100g = 27 g
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T22:08:28+01:00
37g(s) - 100g(rozpuszczalnik)

137g(roztworu) - 37g(s)
100g(roztworu) - x g (s)

x=27g
W roztworze znajduje się 27g soli kuchennej.
6 3 6