Odpowiedzi

2009-11-08T21:36:46+01:00
Zgadzam się z tym stwierdzeniem w całej rozciągłości.
W dzisiejszych czasach mass media mogą bardzo wiele.
Dajmy na ten przykład gwiazdy show biznesu. Żadna z nich nie
istniałaby bez mass mediów. Redaktorzy gazet mogą napisać dosłownie wszystko a ludzie w to uwierzą. Pełnią one rolę czwartej władzy, ludzie jak najbardziej im wierzą.

Najbardziej wiarygodną metodą badania opinii publicznej jest
uliczna sonda. Z ilości ankietowanych i ich odpowiedzi można obliczyć dany procent na daną odpowiedź.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
  • pmlk
  • Rozwiązujący
2009-11-08T22:07:42+01:00
1. Media są czwartą władzą, ponieważ mają największy wpływ na państwo. Potrafią wykreować polityka i daną partię, ale również z szanowanej osoby potrafią zrobić nic nie wartego człowieka. Mogą kierować walką polityczną. Kierują działaniami instytucji. Mogą mieć również wpływ na wyniki wyborów dzięki częstej lub mniej częstej emisji kampanii wyborczych jakiejś partii. Często bardziej ufamy mediom niż politykom. Są czwartą władzą ze względu na funkcję opiniotwórczą i kontrolną, które wywierają duży wpływ na wydarzenia polityczne (chociażby kolejność wymieniania informacji w dziennikach telewizyjnych, ustanawiają hierarchię ważności pokazywanych wiadomości, co jest ważniejsze, a co mniej ważne). W związku z tym niezwykle ważne jest, aby media spełniały warunki pluralizmu i niezależności, inaczej może pojawić się manipulacja opinią medialną.

Wyjaśnienie:
- pluralizm w mediach - oprócz mediów państwowych istnieją również prywatne, reprezentacja różnych opinii i światopoglądów.
- niezależność mediów - od władzy i reklamodawców

2. Sposoby badania opinii publicznej: rządowe Centrum Badania Opinii Publicznej (CBOS) oraz działający przy Polskim Radiu i Telewizji Ośrodek Badania Opinii Publicznej (OBOP). Istnieją również niezależne ośrodki badania opinii publicznej, takie jak Sopocka Pracownia Badań Społecznych czy Demoskop.
1 1 1