Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T21:33:40+01:00
Należy najpierw wyliczyć długość drugiej podstawy:
po rozrysownaiu wszystkiego, chociażby z pitagorasa obliczamy, że długość drugiej podstawy wynosi 12+5+pierwiastek z 39
=17+pierwiastek z 13

L - obwód równy jest sumie wszystkich boków
L = 5 + 13 + 8 + 17 + pierw z 39 = 42 + pierw z 39

p - pole równe jest 1/2 * (a+b) * h
P= 1/2 * (5 + 17 + pierw z 39) * 5 =
= 2,5 * (22 + pierw z 39) = 55 + 2,5 pierw z 39
2009-11-08T21:44:36+01:00
Obw=8+5+13+17+√39=43+√39
P=1/2*22+√39*5=11+√39*5=55+√39

i taka jest odpowiedz bo nei da sie obliczyc pierwiastku z 39;]