Odpowiedzi

2009-11-08T21:40:38+01:00
"(..) Zmiany temperatury w przekroju pionowym atmosfery są podstawą wydzielenia warstw zwanych sferami. Mieszanie się powietrza powoduje, że nie można między nimi wyznaczyć wyraźnych, liniowych granic. Granicami są cienkie strefy przejściowe zwane pauzami. Ustalono, że nazwa pauzy pochodzi od nazwy sfery leżącej poniżej (..)"
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T21:41:59+01:00
Temperatura rośnie i spada w atmosferze, ponieważ w dzień promienie słoneczne dociera do ziemi i ociepla atmosferę. W nocy, gdy promienie słoneczne nie docierają do ziemi to atmosfera ozimnia się.
2 5 2